Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2010 10:32 - Поезията на Патилан част 2
Автор: baletlnetpepas Категория: Поезия   
Прочетен: 2217 Коментари: 9 Гласове:
-48

Последна промяна: 06.08.2016 01:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


 
 

Скъпи приятели,
преди доста време публикувах едно произведение на Патилан.
Патилан е моето успокоение.
"Защо ми трябва успокоение?" - сигурно се питате.

Ами защото, четейки поетите в блог.бг установявах, че не ми харесва почти нищо. Най-често те ме караха да се сблъсквам с безсмислието, а от време на време с така плоската мисъл, че сам започнах да се чудя как може някой да си възхити от това.
Това ме някак ме депресираше.

За себе си аз имам самочувствието на изключителен интелект, а известно е те са възвишени. Е, добре как е възможно възвишен човек като мен да не харесва поезия и то при все че всички коафьори, обясняват, че тази безсмислена и плоска поезия е най-великото нещо бълвано на тази планета? - това ме измъчваше.

"Бълвано" между другото е много точна дума.
Как е възможно на ден да ни заливат с пет стихоплетства? При това без някаква видима промяна в качеството на предложеното ни произведение.

Сблъсъка с такава ужасна "поезия" води до крайно негативно светоусещане и себеосъзнаване.

И ето тук идва поезията на Патилан и нейното успокоение. Човек (аз съм човек, нали?) разбира, че лириката не е само безсМислие и еднопластовост, а и дълбочина, философия и идея. При това не е необходимо смисълът да е скрит - може да е ясен.

Патилан те хваща за ръка, водите и ти казва "Виж", а ти стоиш безмълвен и си мислиш:
"Ама това е толкова очевидно, как е възможно да не съм го видял?!"
Да, поезията е нещо прекрасно, което те оставя безмълвен!

Днес Ви представям





Богинята за Свобода ни бе създала... (Март беше свършил, почваше Април)



„Защо отхапа от Плода, Адаме??”

„Защото… Ева ми я даде!”

„Кажи ми, Ева, Истина ли Е?”

„Ннн… не е! З… змията ме измами!”

„Змията значи??? Ех, че захитрели!...

Змията, нали глас си няма –

глава ще клати само в потвърждение,

но плодове – туй знай се – не яде…

„Маймуната” да бяхте ми казАли,

да взема да „повярвам”, ама – не!

 

Е, нищо, значи – вече сте Големи –

готови сте да вземате Решения

и хитро разрешавате дилеми.

Градината е само за Деца…

Вървете по Света, той ви зове,

бъдете най-щастливи и засмени!

Помнете – Мъдростта не се яде,

с грешки и опити достигаме до нея.

Сега вървете – Свят – широк и… Умната!”

 

Адам и Ева рипнаха навънка –

Светът бе толкоз Чуден и Голям,

но щом се стъмни, стана им студено…

И те – за да се стоплят, се прегърнаха,

и още малко и аха-аха… Не би.

 

Пристигна Ангел с огнени очи

и каза им: „Ехей, аборигени!

Видях Аз що се случи сутринта –

Видях как ви ИЗГОНИХА от Рая,

Но чуйте (почна да шепти) –

Аз тайната пътека за там зная!

Елате с МЕНЕ, ще ви заведа!...

Но първо с нещо скрийте си „СРАМА”, я!

По-БЪРЗИЧКО, че много се забавихме,

А… ВРЕМЕТО, НЪЛ ЗНАЙТЕ – Е ПАРИ!!!”

 

И те, горките, взеха, че се хванаха

на върлата и дяволска измама…

Март беше свършил, почваше Април,

Белята – според плана беше станала,

БогИНЯТА за СВОБОДА ни бе създала,

а дяволът ни бе намерил „РАБОТА”…





Гласувай:
10



1. allbi - ами всеки от
04.03.2010 12:00
своята си камбанария - мъдър си знаеш го ...

Патиланчо,
поздрав от Смехурко :))

"стих бих написал
на баба си на хурката"

те такива неща ...
цитирай
2. divna8 - ПатРилан... е наистина добър...
05.03.2010 10:22
Поздрави и на Вас - за откритието...
Поздрави и на автора, ако го познавате лично!!!
Ако е не, аз ще го поздравя... Успех :):):)
цитирай
3. 777 - Педал, пак си плюл нагоре. ;))
09.03.2010 23:38
Правиш ли си душевната чикия като обругаваш гроздето щот е кисело?
Като не разбираш от поезия поне си затваряй плювалника и гълтай жлъчта навътре, че отвън вече доста си прежълтял. ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
4. baletlnetpepas - Благодаря ви
10.03.2010 08:35
приятели. Обичам ви!

Скъпа 777 и Sever ти пак не си разбрала, в този пост аз казвам, че разбирам от поезия и го доказвам. Добрата патиланова поезия я сравнявам с лошата поеция ня някой автори в блог.бг
цитирай
5. baletlnetpepas - Благодаря ти
10.03.2010 11:37
уондър - обичам те във всичките ти превъплъщения.

Четейки коментарът ти, си те представих като малка нощна лампа, осветяваща в непрогледния мрак на ноща, разтвореното комбинираното томче със стихове на Ведрин и Ундър, което стои в ръцете ми и си казах: "А бе, я по-добре да гася тази лампа и да заспивам"
цитирай
6. baletlnetpepas - Ех скъпа Уондър и север, а и ти 777
10.03.2010 12:02
кажи как да не си помисля, че сте едно лице, след като бързо бързо изчежнаха коментарите и от двата ника.
Ясно е че поет от теб не става - това дарба, която не зависи от желанието ти. Но достойното преглъщане на загубата е, нещо което може да са научи. Тук трябва да вложиш усилия, защото това би те превърнало в чвек и вероятно тогава ще откриеш дарбата си, което най-сетне ща те направи щастлива.

Твой.
Балетлнетпепас
цитирай
7. sever - Досадо, ;)))))))))))))))))))))
12.03.2010 18:01
дори когато каканижеш речитативите си вече не влагаш и грам интелект. От теб "чеп за зеле" не става, но понеже никак не ме интересуваш нямам намерение да ти го повтарям.
А ти... що за папагалска постоянност да се занимаваш със светлата ми личност ежедневно? Нямаш ли си други занимания?
Що се отнася до смешинките ти, опитващи се да ме анализират, кухи са - като теб!!
цитирай
8. baletlnetpepas - sever/wonder/777
12.03.2010 18:07
признай, че си влюбена в мен (това вече стана ясно на целия блог) и единствено факта, че се притесняваш от външността си (убеден съм, съвсем основателно) те спира да се проснеш по лице пред мен и да поискаш да ти направя дете (това за детето може и възрастта ти да не ти го позволява).
цитирай
9. sever - Хахахахаххх... ти съвсем мръднА! ;))
12.03.2010 20:11
Освен, че съм хубава, умна и преди всичко скромна, искам да ти кажа, че има кой да ми прави деца. А и не си мъжествен колкото трябва.
Иначе целия блог.бг разбра, че си се лепнал като кърлеж за мен, което освен погнусата ми буди и едно странно чувство за усъвършенствана шега.

PS Защо рева за Мир като искаш война?
Не закачай повече Ведрин, дори на ум!
Не ме бъркай повече със 777 - той е мъж!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: baletlnetpepas
Категория: Други
Прочетен: 944682
Постинги: 385
Коментари: 3854
Гласове: 4536
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930