Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2010 16:55 - Луличката - моят поздрав за Цветница.
Автор: baletlnetpepas Категория: Други   
Прочетен: 1707 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 17.04.2012 12:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 
 
 

 
Луличката е един от най-близките ми приятели.
Червена и мъничка, вече половин десетилетие с нея сме неразделни.

Днес, в мързеливата Цветница, се замислих, че след като посвещавам по един пост на всеки, който съм почувствал близък в живота си, необходимо е да представя и нея.

Извадих я от джоба си и я погледнах:

"Ах, откога ти бях обещал да те почистя, стари приятелю" - казах й тихомълком - "почти от когато бях обещал на себе си да се подстрижа".

Разбира се, когато представяш някого пред блог.бг той трябва да е добре измит и излъскан. В противен случай, твърде възможно е, уважаемите читатели, въобще да не видят повече от замърсената му повърхност.

Чистата външност често се приема от хората за чиста вътрешност.

Освен това трябва да призная, че обичам да правя всичко с луличката си: обичам да я пълня, обичам да я изпразвам, обичам да я почиствам, въобще - обичам я. Един ден, един близък човек ми обърна внимание. Каза ми:

"Знаеш ли, обичам да наблюдавам, когато пълниш луличката! Има нещо много  ритуално в този жест".

Разбира се ритуалността е важна. Другарството, доброто приятелство винаги е ритуал и се губи, в момента когато стане рутинно. Рутинното ползване на луличката унищожава сакралния й смисъл. А всяко приятелство е сакрално.

Така и аз днес реших да почистя луличката си, преди да ви я представя.

В началото, когато се запознах с нея, чистенето беше тежък и енергоемък процес. Ползвах спирт и клечки за почистване на уши. Полепналият катран обаче не се разтваряше толкова бързо колкото ми се искаше. Търках с напоените в спирт клечки за уши почти до отмаляване. Това не беше ритуалност, а къртовски труд.

Истински пробив в почистването направих, когато по щастливо стечение на обстоятелствата, един ден, погледът ми попадна на кафе-машината и особено нейното чучурче за пара. Разглобих луличката си (има три части) и държейки всяка една част с клещи под парата с удоволствие наблюдавах как металът блясва в стария си червен цвят. Появи се и проблем (за жалост) - издуханият катран цапаше всичко наоколо, и това въпреки всичките ми опити да го огранича. Почистването на кухнята и кафе-машината също не беше ритуалност, а мъчение.

И така, бавно и постепенно стигнах до днешния вариант за почистване.

Поставям една метална купичка с вода върху котлона (ползвам газова печка) и изчаквам водата за заври. Пъхам трите части на луличката си във врящата вода, след което, с помощта на клещи ги вадя. Почиствам ги внимателно с клечките за уши, които използвам като шомпол. След като премахна катрана, ползвам малко течен сапун за допълнителен блясък. Изплаквам с хладка вода от чешмата. Сглобявам я и слагам мрежичката й.

Това е едно приятно, медитиращо преживяване по време на което, духът може да блуждае отвъд видимото - място, което определено обичам.


И така,

Честита Цветница на всички растения и знайте няма незаконни растения, има безбожни закони.

А ето я и нея, чиста и блестяща –

моята луличка:

image


image


image


image



Тагове:   Моят,


Гласувай:
4



1. viovioi - защо няма коментари, въздишки стенания???
30.03.2010 15:18
Чудесен постинг.
цитирай
2. baletlnetpepas - Благодаря ти Вйо
30.03.2010 16:06
най-сетне коментар под този наистина великолепен пост.
Кажи, нали ти хареса луличщката ми?
цитирай
3. viovioi - да, много ми харесва.
30.03.2010 16:36
ползвай си я със здрае!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: baletlnetpepas
Категория: Други
Прочетен: 939101
Постинги: 385
Коментари: 3854
Гласове: 4536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031