Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2009 13:56 - 12.05.2009 - завръщане от Утопия!
Автор: baletlnetpepas Категория: Други   
Прочетен: 1016 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 13.05.2009 00:02


 
 
 
 
 
Скъпи приятели, здравейте,

Отново съм сред вас!
Трябва да ви призная, че пребиваването ми извън пределите на Неутопия ми се отрази чудесно. Възможността, поне за малко да не чувам около себе си неутопичната реч, която се използва за комуникация по въпросните земи, бе  радост и разтуха за мен, вашия добросърдечен и вечно усмихната приятел.

Какво да ви кажа за Утопия другари? Старият ми приятел, сър Томас Мор, говори достатъчно за нея в известната си едноименна книга, преди Хенри VІІІ да му резне главата. Хенри, онзи жесток тиран, искаше да оглави англиканската църква. Той-считаше една глава за напълно достатъчна, за да ръководи и светските и духовните проблеми и поради това лиши сър Томас от неговата собствена. Този дребен факт, не даде възможност на последния да редактира известното си произведение, за да го приближи по-плътно към заобикалящата ни действителост. Мисля си,  че това е причината Утопия да се превърне в една утопична реалност.

Аз обаче, прекарах много добре там. Нямах никакви грижи, освен телесното си пренасяне от т. А до т. Б и задоволяването на внезапно обхваналите ме капризи. Капризите ми не бяха много. Само толкова, колкото да ме карат да се чувствам щастлив. Както казваше приятеля ми Пиер Рошо „По щастието и нещастието ще познаеш доброто от злото.” Утопия ме караше да се чувствам щастлив.

За спомен си купих най-известната Антиутопия „Nineteen Eighty-Four” и докато се прибирах към моята мрачна Неутопия и слушах неутопичния говор в самолета, разказващ съвсем неутопични истории разбрах, че скъпият на сърцето ми George Orwell завършва великото си произведение позитивно и обнадеждаващо.

Въсщност, едва вчера осъзнах, че края на1984 не е:

Взря се в огромното лице. Цели четирийсет години му бяха необходими, за да разбере каква усмивка се крие под черните мустаци. О, жестоко, излишно недоразумение! О, твърдоглаво, своеволно изгнание от любящата гръд!  Две ухаещи на джин сълзи се стекоха по носа му. Но беше наред, всичко беше наред, борбата бе свършила. Беше спечелил победа над себе си. Той обичаше Големия брат.”

а са:
Принципи на новоговор 

И едва вчера осъзнах, че това Приложение към книгата е написано в минало време.

Едва вчера осъзнах, че Оруел казва:

ЩЕ ПОБЕДИМ! 



Тагове:   утопия,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - е,уважаеми,
12.05.2009 15:19
добре дошъл !
много се извинявам ,на като гледам линковете Ви на блогрол,Вие да не би случайно да сте Водолей ;)
цитирай
2. viovioi - добро дошъл у кучи.
12.05.2009 15:25
Сръбската реч как звучи? Утопично или по малко утопично от нашата? Допада ми, че си отворил сърце за литература и размисъл. Но не се задълбочавай !
цитирай
3. baletlnetpepas - Анонимен 1
12.05.2009 15:47
не, не съм водолей - стрелец съм, но вярвам в зодии само доколкото казват хубави неща за мен.

Вйо, скъпа северозпадна кралице на пронивцията, сръбската реч, звучи по-утопично. Колкото до съвета, ще се постарая, но вече съм се задълбочил
цитирай
4. viovioi - няма да те съветвам повече.
12.05.2009 15:50
защото се сетих, че това е адски дразнещо. А не искам да загубя пламенната ти и много драматична любов.
цитирай
5. borjanmljakov - Напоследък не пиша много често гениални утопии.
12.05.2009 16:07
По-често пиша гениални възвишени стихове и обезоръжаващи прозаични фрагменти.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: baletlnetpepas
Категория: Други
Прочетен: 939134
Постинги: 385
Коментари: 3854
Гласове: 4536
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031